پیچ و رول پلاک سنگ نما و مقاوم سازی باکس سنگ نما :
اهمیت پیچ و رول پلاک و مقاوم سازی نما :
امنیت ساکنین در اثر ریزش سنگ ها
جلوگیری از تخریب نما
کاهش هزینه های ساکنین ساختمان زمانی که نما تخریب می شود.
اهمیت مقاوم سازی باکس ها :
جلوگیری از از ریزش باکس ها و جلوگیری از آب دهی باکس ها و فرسایش سنگ ها
رولپلاک سنگ نما به گونه ای می باشد که سنگهای نما به وسیله مته سوراخ شده باید به گونه‌ای باشد که سر پیچ ها از قطر مته بزرگتر باشد تا سنگ را مهار کرده و معمولاً هر سنگی که بزرگتر از ۴۰_۶۰ سانت باشد باید دو عدد پیچ و رولپلاک خورده شود و سوراخ کردن سنگ ها نباید در قسمتی که سنگ ها دارای رگه می باشد سوراخ شود و همچنین پیچ ها معمولاً برای نماهای معمولی و سنگ های معمولی باید از پیچ های گالوانیزه درجه یک به بلندی ۶ سانت و رولپلاک ۵ سانت استفاده شود زیرا اگر از پیچ های معمولی و پیچ چوب استفاده شود پس از مدتی باعث خوردگی و زنگ زدگی پیچ می شود و در پی آن باعث تخریب سنگ نما می شود و دیگر نمی توان سنگ نما را سوراخ کرد .
پیچ های گالوانیزه در رنگهای سفید موجود می باشد و بقیه پیچ هایی که استاندارد نمی باشد در رنگ زرد می باشد.
مقاوم سازی نما به گونه می باشد که خاک بین درزهای سنگ ها را تمیز کرده و بعد از آن با چسب پلی اورتان این درزها را پوشانده به طوری که چسب پلی اورتان روی سنگ پوشیده شود. به گونه ای که روی درز سنگها را پوشانده کشیده شود تا دیگر آب وارد درز سنگها نشود و درز سنگها نامرئی شود.
کجا بفهمیم که سنگ نمای ما و باکس ها نیاز به پیچ و رول پلاک و یا مقاوم سازی دارد یا خیر :
سنگ های باکس هایی که خیلی شل هستند و یا سنگی از باکس ها افتاده است و یا سنگ هایی که شوره زده است و درز بین آنها معلوم است نیاز به مقاوم سازی دارد و سنگ های لختی که روی نما وجود دارند معمولاً پیچ و رو پلاک میشود زیرا آنها به دلیل وجود آفتاب و باران دچار پوسیدگی و فرسایش می شود و آنها باید پیچ رولپلاک شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *